Malý princ

05.07.2018 20:47

Malý princ je v podstatě jedna z mých nejoblíbenějších knih. Při odchodu z bytu jsem očima přejela svou sbírku knih a říkala jsem si, kterou bych si tak na cestu domů na Moravu vzala, aby mě těch pár dnů doprovázela. Když jsem tuhle svou lásku objevila, šla jsem na jisto. Ani jsem se doma nestihla ohřát a Malého prince jsem měla přečteného. Tentokrát jsem ji četla ale jinak. Chtěla jsem jí být ovlivněná. Chtěla jsem, aby mě něčím inspirovala alespoň většina charakterů v knize se vyskytujících. Chtěla jsem vidět neviditelné...

 

A tak, milý čtenáři, přeji Ti...

...ať umíš vidět beránka v krabici jako malý princ.

...ať nezadupáváš v dětech schopnost malovat, jako to dělali dospělí okolo Exupéryho.

...ať jsi schopen jen tak se zasnít jako malý princ.

...ať jsi zděšen jako malý princ, když chce někdo někoho uvázat.

...ať nikoho neodsuzuješ kvůli oblečení, jako to udělali dospělí vůči tureckému astronomovi, který spozoroval asteroid B 612.

...ať máš takovou péči o svou planetu, jako malý princ.

...ať dokážeš rozlišit, co je plevel a co ne.

...ať dokážeš najít smysl i v otravné, ale lehké práci, jako je vytrhávání baobabů.

...ať je tvá květina pro tebe jen jediná.

...ať jsi schopen udělat si názor podle skutků, a ne podle slov.

...ať jsi ostražitý a vymetáš i vyhaslé sopky.

...ať se dokážeš omluvit jako květina a přát štěstí člověku, který tě opouští.

...ať dospěješ k poznání, že pokud chceš poznat motýly, musíš dvě tři housenky snést.

...ať vědomě hledáš ponaučení jako malý princ.

...ať od druhých vyžaduješ jen to, co může splnit - jako král na asteroidu 325.

...ať si jako onen král uvědomíš, že je obtížnější soudit sebe samotného, než soudit své bližní.

...ať ti stojí zato zaznamenávat do svých místopisů i květiny.

...ať trávíš čas s takovými lidmi, s jakými se nebudeš cítit sám.

...ať cítíš potřebu se s někým potřebovat a být pro něj jediný na světě.

...ať vnímáš důležitost obřadů stejně jako liška.

...ať stejně jako liška vnímáš, že co je důležité, je očím neviditelné.

...ať máš tendenci využít třiapadesát minut navíc k pomalé procházce ke studánce.

...ať se necháš ochočit, i když ti hrozí, že si trochu popláčeš.

...ať najdeš vodu, na kterou jsi měl žízeň.

 

Protože...

"Správně vidíme jen srdcem. Co je důležité, je očím neviditelné."