Máš svobodu milovat

23.06.2018 14:59

Každé stěhování mi něco přináší a něco bere. Dostávám prostor a důvod třídit. Myšlenky, věci, pocity. Ujasňuji si, co chci a co je pro mě důležité. Vyhazuji nepotřebné věci i strachy, které jsem si u sebe z nějakého důvodu držela. První týden jsem strávila ve znamení krabic, jejich nekonečného vybalování, přesouvání věcí, rozhodování, kde co chci. Hlavně jsem ale ten čas strávila bez internetu. Doporučuji. Jsme totiž s tímhle virtuálním světem spjatí natolik, že už nám to ani nepřijde. Nemáme-li internet (nebo dochází-li nám data tak rychle jako mně), na mnohé informace si musíme počkat. Nedostáváme věci hned, jak se nám zamane. A taky máme po večerech více času - pokud tedy zrovna neuklízíme, nevybalujeme již zmíněné krabice nebo nepadáme únavou (snad mi odpustíte ten obrat) na hubu.

Ten večer jsem už všeho nechala, umyla se a padla do mého oblíbeného ušatého křesla (vlastnoručně sestaveného, podotýkám). Zachumlala jsem se do deky a rozhlídla se kolem sebe. Oči se zasekly u kufříku, v němž mám uloženy knihy, a vybraly jednu konkrétní. Knížečku, kterou jsem před lety dostala darem. Dlouho jsem jí nelistovala, čímž jsem sebe samu ochuzovala. Kniha je určena Milované Princezně. Jsou to dopisy, které jí píše samotný Král. Natáhla jsem se pro ni a otevřela v místě, které střežila záložka. Musím se podělit o to, co jsem četla:

"Moje Princezno, máš svobodu milovat. 

Vysvobodil jsem Tě, abys milovala druhé. Proto nedovol, aby Tě lidé, kteří Ti způsobili bolest, ochromovali a bránili Ti prožívat radost z lásky. Vím, že je vždy riskantní dát někomu kus svého srdce, ale já jsem Tě stvořil, aby ses těšila z daru jedinečných přátelství. Vybírej si moudře ty, do nichž budeš investovat čas a energii, a těm, které miluješ, dopřej svobodu selhat. Pamatuj, že nikdo Tě nebude milovat tak dokonale jako já.

Pokud mi odevzdáš svá zklamání, která vztahy provázejí, budeš moci svobodně dávat a přijímat bezpodmínečnou lásku. Pamatuj, moje Princezno, že většina lidí potřebuje lásku nejvíc, když si ji nejmíň naslouží.

S láskou Tvůj Král, který je Láska"

Jistě pochopíte, když už tyto citované řádky nebudu nijak komentovat. Jsou dost okomentovány samy sebou. Teď mě omluvte, jdu Někomu odevzdat svá zklamání.